[O2] Pożeracz prądu - pomóżcie proszę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marekfl
    Drive
    • 2011
    • 71

    [O2] Pożeracz prądu - pomóżcie proszę

    rafiki, no nie ale i tak zdziwienie jest ze akurat dostał w zad i z naprzeciwka musiał jechać duży :?
  • Keton79
    Classic
    • 2010
    • 18

    #2
    [O2] Pożeracz prądu - pomóżcie proszę

    Witam. Padł akumulator. Niby nic dziwnego ale to prawie środek lata... Po zakupie nowego zmierzyłem prąd pobierany w spoczynku tj. po zaryglowaniu samochodu i odczekaniu ok.30 min. na mierniku prawie 2 ampery. Po odłączeniu seryjnego MFD DX mam raz 0,45 a po chwili skok do 0,8 A. I tak cyklicznie na zmianę. Wydaję mi się że problem istniał wcześniej tylko nowy akumulator miał zbyt wysokie parametry i krótkie przestoje by dał o sobie znać. Dopiero spadek pojemności i niezdrowe dzienne doładowywanie dużym prądem prądnicy załatwiło stary i niestary bo 2,5 letni aku..
    Auto z rocznika 2006 w wersji elegance z seryjnym wyposażeniem, oryg.navi MFD DX, ksenon, bluetooth itp. Samochód bez żadnych przygód kolizyjnych. Czytałem że zdarzały się problemy ze sterownikiem komfortu ,ale tylko wtedy gdy ktoś próbował podmienić MFD na coś nowszego. Tu jednak nic nie było robione.

    Szukam pomocy, może ktoś z was miał podobny problem.

    Komentarz

    • kecaj
      RS
      • 2009
      • 1511
      • Superb II (3T4)

      #3
      Keton79, auto musi być zaryglowane i musisz odczekać około 0,5 godziny. Wtedy zrób pomiar.
      Ale już pierwszy znak to problem z MFD bo spadek jest znaczny.
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Keton79, jakieś błędy?
        nawet po odłączeniu radia 0,4-0,8A to grubo za dużo
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • Keton79
          Classic
          • 2010
          • 18

          #5
          Zamieszczone przez kecaj
          Keton79, auto musi być zaryglowane i musisz odczekać około 0,5 godziny. Wtedy zrób pomiar.
          Ale już pierwszy znak to problem z MFD bo spadek jest znaczny.

          Tak mierzyłem, po odczekaniu aż moduł komfortu powygasza wszystko.
          To wszystko wiem. Obstawiam własnie na moduł komfortu, ze względu na impulsowy pobór prądu, ale nie wiem jak mogę to sprawdzić.

          Komentarz

          • kecaj
            RS
            • 2009
            • 1511
            • Superb II (3T4)

            #6
            Keton79, masz alarm?
            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

            Komentarz

            • Keton79
              Classic
              • 2010
              • 18

              #7
              Zamieszczone przez kecaj
              Keton79, masz alarm?
              Nie, tylko jakiś oryginał imo w drzwiach kierowcy.

              [ Dodano: Sro 07 Maj, 14 17:54 ]
              Zamieszczone przez Keton79
              Zamieszczone przez kecaj
              Keton79, masz alarm?
              Nie, tylko jakiś oryginał imo w drzwiach kierowcy.
              Chyba źle się wyraziłem.Chodzi mi o diodę w drzwiach kierowcy, ale to jest chyba w każdej Octavii.

              Komentarz

              • kecaj
                RS
                • 2009
                • 1511
                • Superb II (3T4)

                #8
                Zamieszczone przez krzynol
                Keton79, jakieś błędy?
                nawet po odłączeniu radia 0,4-0,8A to grubo za dużo
                zgadzam się.
                dziwi mnie fakt co może generować tak duży skok
                mam raz 0,45 a po chwili skok do 0,8 A
                Keton79, odłączałeś całkowicie radio (odczepiając wtyczkę?)?
                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Keton79
                  Nie,
                  gdyby nie twoja zdecydowana odpowiedź obstawiałbym jakiś alarm/zabezpieczenie
                  jesteś pewien, że nie ma czegoś dodatkowego załozonego?
                  jesli auto masz nie od nowości to może nie wiesz o czymś?
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • robreg
                    L&K
                    • 2010
                    • 1195
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                    #10
                    Odłączyć bezpiecznik alternatora w skrzynce bezpiecznikow SA + kostkę zasilającą regulator napięcia i powtórzyć pomiar. Coś mi się wydaje że wyniki mogą być ciekawe.
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz

                    • Keton79
                      Classic
                      • 2010
                      • 18

                      #11
                      Zamieszczone przez robreg
                      Odłączyć bezpiecznik alternatora w skrzynce bezpiecznikow SA + kostkę zasilającą regulator napięcia i powtórzyć pomiar. Coś mi się wydaje że wyniki mogą być ciekawe.
                      Musisz mi pomóc. Bezpiecznik alternatora w komorze silnika, pierwszy od lewej odkręcany bodajże 150A
                      ale gdzie jest kostka regulatora napięcia nie mam pojęcia. Mało tego dziś zżyłem się z amperomierzem i po całodniowych pomiarach z odpowiednimi przerywnikami na gateway obstawiam radio. Nie usypia.... dziwne bo nie bo nie było nic grzebane, zmieniane a ciepłe że hej. Po wyjęciu bezpiecznika 15A odpowiedzialnym za radio auto po ok.45 minutach usypia i pobór prądu poniżej wykrywalności miernika w podziałce do 20A. Szlak mnie trafi jak to MFD2 DX... Auto mam od 5 lat i znam jak własną kieszeń, przerabiałem wszystkie typowe uszkodzenia naszych pań, ale to mnie trochę zaskoczyło. Pewnie gdyby nie ta pora roku wymieniłbym aku i myślał że po sprawie.

                      Pozdrawiam forumowiczów

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10960
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        ostatnio trafiłem na podobny problem, ale z Bolero
                        wszyscy wiedzą, że Columbus + stary Gateway = nieusypianie radia i pobór prądu
                        z bolero nigdy tak nie było, ale trafił się Gateway 1K0 937 530 D i Bolero żarło prąd
                        zmiana na AD i problem zniknął

                        dodam, że radio brało 0,8-1,0 A, po zmianie Gateway poniżej 10mA :szeroki_usmiech
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10960
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          ostatnio trafiłem na podobny problem, ale z Bolero
                          wszyscy wiedzą, że Columbus + stary Gateway = nieusypianie radia i pobór prądu
                          z bolero nigdy tak nie było, ale trafił się Gateway 1K0 937 530 D i Bolero żarło prąd
                          zmiana na AD i problem zniknął

                          dodam, że radio brało 0,8-1,0 A, po zmianie Gatewaya poniżej 10mA :szeroki_usmiech
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • Keton79
                            Classic
                            • 2010
                            • 18

                            #14
                            Zamieszczone przez krzynol
                            ostatnio trafiłem na podobny problem, ale z Bolero
                            wszyscy wiedzą, że Columbus + stary Gateway = nieusypianie radia i pobór prądu
                            z bolero nigdy tak nie było, ale trafił się Gateway 1K0 937 530 D i Bolero żarło prąd
                            zmiana na AD i problem zniknął

                            dodam, że radio brało 0,8-1,0 A, po zmianie Gateway poniżej 10mA :szeroki_usmiech
                            Dzięki za info, ale powtarzam u mnie nic się nie zmieniło od serii. Żadnych zmian radia i modułu komfortu. Jak było tak jest. Problem pojawił się samoistnie...

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              #15
                              Keton, czasem elektronika pada. Ja myślałem o uszkodzonym ciągle zracym prąd alternattorze ale ty sam znalazłeś wyjaśnienie - drużyna magistrali can infotainment bodajże
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • pogranicznik
                                Drive
                                • 2014
                                • 46

                                #16
                                Keton79 sprawdź imobilaiser, może się padł i robi zwarcie.

                                Komentarz

                                • robreg
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1195
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez pogranicznik
                                  Keton79 sprawdź imobilaiser, może się padł i robi zwarcie.
                                  I w takich okolicznościach odłączenie zasilania fabrycznego radia rozwiazywaloby problem?
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz

                                  Pracuję...